Büyük İskenderin Başarı Sırrı-İktibas#14


Epeyden beri yoğunluğumdan dolayı bloga yazı ekleyemedim. Geçtiğimiz pazar günü iktibas bölümüne dahi yazı ekleyememiştim. Bugün itibariyle yazı eklemeye devam edeceğim inşallah.

Büyük İskender'e dediler ki Doğu ve Batı diyarını nasıl zaptedip  hükmün altına aldın ki; önceki padişahların hazine, saltanat, asker ve ömürleri senden daha çok olmasına rağmen sana kolayca nasip olan bu fetih ve ve hükümranlık onlara nasip olmadı?
İskender dedi ki:
Allah'ın yardımıyla ele geçirdiğim hiçbir ülkenin halkını incitmedim ve geçmişteki padişahların adını iyilikten başkasıyla anmadım. Yani tamamını hayırla andım ki Allahü Teala hepsine verdiğini bana da verdi. Gülistan'dan Seçmeler, syf: 55,  Sadi Şirazi, Haz: Ozan Yılmaz. 

Demek ki kendinden öncekileri kötülemek bir fayda vermiyor.

2018 © Arif Öztürk

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu'nun Üç Şems'i

Kozalağın Hikayesi

Teknoloji Tembelleştirir mi?