Ocak'ta Neler Okudum? 2018


Eğitimin ABÇ’si - İdris Eren: Eğitimi anne, baba ve çocuk penceresinden ele alan bir kitap. Severek okudum. Ziyadesiyle istifade ettiğimi düşünüyorum. Çocuklara harfleri, rakamları öğretmenin yanı sıra sabretmeyi, azmetmeyi öğretmenin ehemmiyetini vurguluyor. Anne-babalar ve eğitimcilere tavsiye edilir.

Pazarlık Yok-Ömer Faruk Yılmaz: Kudüs meselesinin gündeme geldiği günlerde okumuştum. Kudüs, Filistin ve Sultan Abdülhamit’e dair güzel bir kitap. Dönemin ana kaynakları olan arşiv belgeleri ışığında hazırlanan kitap Sultan Abdülhamit döneminde Filistin'de Yahudi yerleşimine mümkün olduğu nispette izin verilmediğini, Filistin'den toprak satın almak isteyen Yahudilere toprak satışının yasaklandığını gözler önüne seriyor. Söylediği her cümleyi arşivdeki belgelere dayandırması kitabın en güzel tarafı.

Pozitif Psikoloji-Alan Carr: Aralık ayında okumaya başlamıştım Pozitif Psikolojiyi. Oldukça kapsamlı bir kitap. Ders kitabı niteliğinde. Pozitif psikolojinin alt alanları hakkında araştırmalar var. Mutluluk, umut, iyimserlik, akış gibi konular başlıca konular arasında. Akış hakkında öğrendiklerimi şurada yazmıştım. 

Büyün Selçuklular-Ali Öngül: Selçuklular tarihini anlatan Kilit, Anahtar, Kapı romanlarını okuduktan sonra bir bakıma okuduklarımın sağlamasını yapmak amacıyla okumuştum kitabı. Bilgi ağırlıklı bir kitap olmasına rağmen akıcı bir kitap. Kitapta unutamayacağım bir kaç anektod vardı. Birini şurada yazmıştım. 

Hüzün ve Tesadüf-Mustafa Kutlu: Bu aralar Kutlu hikayeleri okuyorum. Mustafa Kutlunun sıcak, hayatın içinden hikayelerinden biri Hüzün ve Tesadüf. Bu kitaptan da bir iktibas yapmıştım. O da şurada.

Osmancık-Tarık Buğra: Bir hocamızın tavsiyesi ile elimdeki kitapları kenara koyup bu kitabı okudum. Kayı boyunun beylikten devlete geçişinin, Osmancık'ın Osman Bey oluşunun hikayesi anlatılıyor romanda.  O dönemin tarihi ve kültürel özelliklerini iyi yansıttığını düşünüyorum. Tarık Buğra'dan okuduğum ilk eser. Yazarı okumaya devam edeceğim.

© 2018 I Arif Öztürk

Yorumlar

  1. Pozitif psikolojiyi merek ettim.Merakım daha çok teknik kitaplara oluyor.Ne güzel kitaplar okumuşsunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pozitif Psikoloji Kaknüs Yayınlarından çıkma. Kaknüs'ün psikoloji kitaplarını seviyorum :)

      Sil
  2. Dikkatimi çeken kitaplar var, listeme aldım. özellikle tarihe ilgim arttı son yıllarda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarih kitapları okumayı bende seviyorum. Teşekkürler :)

      Sil
  3. Güzel kitaplar okumuşsunuz. Bazılarını not aldım. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. pozitif psikoloji ve mustafa kutlu aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
  5. psikoloji ve sosyolojiye dayalı 1. ve 3.kitaplar ilgimi çekti..osmancık da öyle,tarihi kitapları da arada okumak lazım..🙂 emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarih kitapları okumayı önemsiyorum. Tarihi dizilerin ekranları meşgul ettiği şu günlerde tarihi kitaplardan okumayı daha önemli görüyorum.

      Sil
  6. Osmancık gerçekten muhteşem bir eser.

    YanıtlaSil
  7. Pazarlık diye bir kitap var. O da Filistin' de Yahudi yerleşimi konusunu işliyor.

    YanıtlaSil
  8. Pozitif Psikoloji kitabını merak ettim ben. Psikoloji alanında yazılan kitaplara ayrı bir ilgim var. Tanıtım adına teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  9. Beautiful post dear! ♥ I like your blog!
    Following you! Follow back?

    http://colourfulmadness.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel eserler görüyorum keşke en azından içlerinden birini okumuştum diyebilseydim :) blogunuzu çok beğendim bu arada takipteyim ..

    YanıtlaSil
  11. Osmancık kitabını ben de okumuştum . Çok çok eskidendi ... Ama güzel anlatıyor . Bir daha okusam okurum . :) Mutlu günler ...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu'nun Üç Şems'i

Kozalağın Hikayesi

Teknoloji Tembelleştirir mi?